Sandėlio likučiai – tai gamybai reikalingų medžiagų likučiai ir vėlesniam pardavimui skirtos paruoštos produkcijos atsargos. Tačiau tuo pat metu tai ir investuotos lėšos ir savotiška rizika. Kuo mažesni sandėlio likučiai, tuo tikėtina yra didesnis pelnas. Nedideli jų kiekiai reiškia stabilų prekių ir žaliavų apyvartumą ir didesnį sunaudojimą, kas garantuoja aukštesnius pelnus verslui. Būtinybė planuoti sandėlio likučius atsiranda peržiūrint įmonės apyvartines lėšas, pardavimus ir sandėlio veiklą.

Šiuolaikinių verslo valdymo sistemų, ypač gamybinėse programose tokios kaip siūlo terraerp.lt, sandėlių valdymui yra skiriamas labai svarbus vaidmuo, nes nuo jo priklauso daugybė kitų procesų, įskaitant gamybą, pardavimus ir klientų aptarnavimą.

Pagrindiniai pranašumai kuriuos automatizuotos programos turi prieš kitus būdus planuoti sandėlio likučius yra daugybė ataskaitų ir analizių, kurių pagalba galima greičiau pamatyti esamą situaciją, sumodeliuoti galimus scenarijus ir lengviau įgyvendinti pokyčius. Analizuojant sandėlio likučius programos padeda spręsti tokias užduotis: nustatyti žaliavų likučius, atskirti juos pagal tiekėjus, stebėti likučių augimo arba mažėjimo dinamiką, nustatyti prekių ir likučių apyvartumą, apskaičiuoti apyvartinių lėšų grąžą, apskaičiuoti optimalius likučių kiekius, planuoti užsakymus tiekėjams laikantis sezoniškumo, per didelių arba per mažų likučių atsiradimo priežastis ir netgi paruošti strategiją kaip atsikratyti didelių likučių arba papildyti trūkumus jei to prireiktų.

Panašias funkcijas atlikti rankiniu būdų būtų per daug sudėtinga ir netikslu, arba reikėtų skirti tokiems darbas labai daug laiko. Sandėlio valdymo programos gali pasiūlyti prognozių apskaičiavimą, naudojant skirtingus modelius ir tai užtrunka vos kelias akimirkas ir įmonės gali rinktis iš pačio tinkamiausio varianto. Jos pagalba galėsite numatyti pagrindinius ir antrinius tiekėjus, įvertinus bendradarbiavimo su jais istoriją, patikimumą, kainų lygį, pristatymo sąlygas, kokybę ir netgi aptarnavimą.