Kiekvienas patyręs vairuotojas žino kad automobilio vairavimas šlapiame kelyje labai priklauso nuo pasirinktų padangų. Šiam aspektui daugelis gamintojų skiria labai daug dėmesio, nes jis pirmiausią lemia saugumą važiuojant ir gali išgelbėti gyvybes.

Viena iš dažniausių avarijų ir nelaimingų atsitikimų priežasčių važiuojant šlapia kelio danga tampa akvaplanavimas – situacija, kai padangos praranda sukibimą su kaliu ir automobilis tampa visiškai nevaldomu. Jis gali trukti nuo akimirkos iki kelių sekundžių, o pasekmės, priklausomai nuo pasirinkto greičio ir kitų judėjimo dalyvių skaičiaus gali būti ypač skausmingos. Šiuolaikinės automobilių padangos yra kuriamos taip, kad maksimaliai sumažintų akvaplanavimo tikimybę užtikrinant saugų vairavimą net ir labai šlapiame kelyje.

Kiekvienas esame atkreipę dėmesį į automobilinių padangų protektorių raštus. Būtent jie yra atsakingi už tinkamą sukibimą su danga ir kokybišką vandens pašalinimą. Tačiau reikia suprasti kad susidėvinčios padangos su laiku praranda šias savybes ir nebėra tokios efektyvios esant stipresniam lietui. Jei pavyzdžiui naujos standartinės vasarinės padangos R17 arba R16 dydžio važiuojant 30 km/h greičiu gali išstumti iki 30 litrų vandens per sekundę tai protektoriau gyliui sumažėjus iki 1,6 mm šis rodiklis krenta per pusę. Būtent dėl šios priežasties mūsų šalyje, kaip ir visoje Europos Sąjungoje tok protektoriau gylis yra mažiausias leistinas bet kokio tipo padangose.

Tinkamas vandens išstūmimas iš padangos yra labai svarbus aspektas mūsų šalies vairavimo sąlygomis, kai krituliai yra gan dažnas reiškinys bet kuriuo metų laiku. Taigi norint, kad kelionė nesibaigtų skausmingai, renkantis padangas svarbu atkreipti dėmesį į tai kad jų protektoriaus raštas būtų orientuotas į didesnį vandens išstūmimą. O vairuojant automobilį, kurio padangos nėra pačio naujausios, reikia visada prisiminti kad ir jų sukibimas su keliu nebebus kaip tik pradėjus ekploatuoti.